יום שישי, 2 במרץ 2012

וטאשסקי נגד הצלחה - סיבוב 2


 
אבל וחפוי ראש לאחר התבוסה להצלחה, ישב לו וטאשסקי במרתף וליקק את פצעיו. אליו הצטרפו עכברוש וגולגולת-של-איש-מוזר, שותפיו לאותה מפלה כואבת. יחד הם תכננו כיצד לתפוס את אותה הצלחה באשכים (כידוע ההצלחה היא טרנסג'נדר), ולהכריעה אחת ולתמיד.

בסיבוב הקודם ניסו השלושה לפגוע בארבע נקודות רגישות ובכך לחשוף את ההצלחה במערומיה. ההצלחה אמנם נתפסה עם מכנסיה למטה, וחשפה שלל איברי מין, אך נראה שהקהל אהב זאת, ואף הוריד אפליקציה לאייפון המאפשרת להחליף את המיניות בטאץ' אחד. כעת, לאחר שההצלחה הוכנסה כדיירת בבית האח הגדול, ולאחר שכל המנטורים ב-The Voice הסתובבו לכיוונה, החליט השילוש לתקוף שנית.

Community

באופן מפתיע, Community נושאת אפיל חדשני ומרחיק לכת, אחרת אי אפשר להסביר מדוע היא זוכה להערכה כה מוגזמת, כשאפילו בקהל ההיפסטרים נשמעו כמה צווחות (ציניות ומודעות לעצמן) מחאה לנוכח דחייתה של העונה השלישית.

בסדרה מתוארת קבוצת תלמידים בקולג' קהילתי שהקימו לעצמם קבוצת לימוד לשיעורי ספרדית. הגיבור הוא ג'ף (ג'ואל מקהייל הדי בינוני), פריטי בוי, עו"ד מתוחכם וציני שהרבה יותר חכם מכולם. יעני כל מה שאנחנו רוצים להיות. שאר החבורה רק מצפים למוצא פיו. בתחילת הפרק הוא כמובן מסרב ומתכחש לכך שהוא קשור לקבוצה, אך לקראת סוף הפרק הוא לומד משהו על חברות אמת וגם אנחנו. Give me a break.

תקציר הפרק: ג'ף סובב מבטו, הקבוצה עשתה לו פאפי פייס והוא הסתובב בחזרה וחייך.


  בעוד הסדרה מנפקת לנו לא מעט רגעים של צחוק מתפרץ, היא שוקעת בתבניתיות מעיקה, צפויה ולפעמים גם בנאלית. טרוי ועאבד הם צמד נהדר, מעין צ'נדלר וגו'אי (בעונות הראשונות והסבירות של הסדרה השנואה ביותר על המרתף) משודרג, שחיים בעולם משלהם ומספקים קטעים שהפכו לקאלט, כמו קטע הראפ הספרדי המפורסם. אליהם תוסיפו את צ'אבי צ'ייס הבלתי נלאה שמגלם את פירס המבוגר חסר הטקט, וסניור צ'אנג (אולי הדמות הכי גאונית בסדרה) ונראה שבהחלט יש פוטנציאל. העניין הוא שעאבד וטרוי הפסיקו לחדש, וכך גם כל הסדרה.



 אינטרפטציה עברית לעאבד וטרוי.

נ.ב. וטאשסקי טוען שאליסון ברי היא פשוט אלוהית, וכל עוד היא חלק מהקאסט יש הצדקה להמשך שידורי הסדרה לעד!


יוסי בניון

כן, בתחילת שנות ה-2000 גם אני נדהמתי לנוכח הפערים בין יוסי בניון לשאר השחקנים בליגה. הוא פשוט היה כמה דרגות מעל כולם. הילד הצנום פרפר את גדולי הבלמים ששיחקו אז בישראל. באחד הדרבים החיפאים, רן בן שמעון, מינוס אלפי ק"ג, רדף אחריו במשך ימים שלמים עד אשר פרש, והחל לבלוע עדרי פרות שלמים עד לעצם (היום הזה).

בניון דילג לאירופה, ובקבוצות קטנות כמו סנטנדר ו-ווסטהאם, אפשר להגיד שהוא כיכב (זה לא שהוא סיים עונות עם 20 שערים ו-15 בישולים), בליברפול הוא לקח את מה שנתנו לו ובצ'לסי (פצוע רוב הזמן) וארסנל הוא היה, ועודנו, במצב די רע. בכל זאת, לבניון יש מעמד יציב באנגליה ובהחלט אפשר להגיד שניתן לתייג אותו כישראלי עם אחת הקריירות האירופאיות המפוארות ביותר.

אז למה הוא ברשימה? א' – אנחנו חושדים שעכברוש הוא אוהד הפועל חיפה, וב' – המעמד הלא הגיוני של יוסל'ה בנבחרת ישראל. לא ניתן להשתמש במילה "יציבות" בשביל לתאר את הקריירה של בניון, בלשון המעטה. בעוד כמות השערים שכבש בנבחרת היא בהחלט נאה (24 ב-86 משחקים), רובם הגיעו במשחקים לא חשובים, שלא נאמר – זניחים.

"אני שוקל מספר מועמדים לאימון הנבחרת".

 למעשה, אפשר לספור על יד אחת את משחקיו הגדולים של יוסי בנבחרת (צמד גדול נגד שוויץ למשל), ואת הפעמים בהן סחב אותה על הגב. עכברוש אפילו מציין שבהרבה משחקים מכריעים הכריז יוסל'ה שהוא פצוע ולא יוכל לשחק. ועדיין, מאז אברהם גרנט אין מאמן אחד שהעיז לערער על מעמדו של היהלום, אשר לאט לאט החל מאבד את הברק שלו.

צ'ה גווארה

סמלו ומושא הערצתו של כל מהפכן בשקל. צ'ה גווארה מסמל בעיני רבים את מאבקם של החלשים והמדוכאים אל מול השלטון העריץ והאכזר. חולצות, דגלים ושלל מרצ'נדייז הפכו את שמו למותג המגלגל סכומים שהיו יכולים להאכיל את חצי מתושבי קובה. אפילו אוהדי קבוצות ספורט אימצו את צ'ה אל חיקם. אוהדי הפועל י-ם למשל, רואים בדמותו של צ'ה סמל למאבקם ברודנותה של מכבי ת"א, השולטת בליגת הכדורסל ביד רמה. אך האם ייתכן כי צ'ה גווארה הוא אינו אותו סמל שכולם רואים?

בתחילת דרכו למד צ'ה רפואה ולאחר מכן יצא למסע ברחבי דרום אמריקה. הוא הזדעדזע מהעוני של התושבים ואפילו התנדב בבית חולים בגואטמלה. לאט לאט הוא התקרב לבחור חביב העונה לשם פידל קסטרו, ונטל חלק פעיל במהפכה הקובנית. עד כאן, הבנאדם מצטייר כאליל, מה לא ככה? אז הקשיבו מה יש לגולגולת-של-איש-מוזר (שהיה חלק מהאצולה הקובנית לפני המהפכה) לספר לכם.

לאחר שהושלמה ההפיכה בקובה, גווארה החל לתפוס קו מחשבה מיליטנטי בצורה שהיתה מלחיצה את אריק שרון של 82'. הוא קיבל את תפקיד מפקד בית הכלא "לה קובאניה", שם פיקח על הוצאה להורג של מאות אנשים. אט אט אימץ צ'ה החביב את מדיניות הגולאג של בריה"מ. 

"Don't like this picture? HANG HIM!"

הנה כמה ממיטב הציטוטים של שוחר החופש צ'ה:

"אשסף את גרונו של כל שבוי מנוצח שיפול לידי  "

"ירייה מדויקת, ברגע הנכון, היא חזקה ואפקטיבית הרבה יותר מאשר ההפגנה הפציפיסטית החזקה והאפקטיבית ביותר"

הנה משהו בשביל אוהדי י-ם והאהבה איתה הם רוצים לנצח:

" שנאה בלתי מתפשרת כלפי האויב, הדוחפת את האדם אל מעבר לגבולות הטבעיים של ההוויה האנושית והופכת אותו למכונת הריגה יעילה, אלימה, סלקטיבית וקרה".

אחלה גווארה.

ביסלי

כל מה שדוחה בישראלי הבהמי, גס הרוח, הבור שחושב שהוא יודע הכל. הריח החריף-מלוח שנדבק לך לאצבעות, הטעם שמתנחל לך בפה ומסרב לעזוב. משטרת המחשבות שגורסת שאינך ישראלי אם אינך חלק ממעגל אוכלי הביסלי. ובעוד הבמבה שומרת על קו מרכז-ליברלי, הביסלי מנהל ציד מכשפות נגד כל מי שלא עונד טבעת בטעם בצל. הזוועה.

כבר מרגע היפתח השקית, דואג הביסלי להודיע לכולם שהוא בחדר. הריח, הרעש, איך שהוא מתלבש לכם על האצבע. אפילו העובדה שגווניו הם בשלל צבעי צואת הכלבים לא מפריעה לכם להצהיר עליו כחטיף איתו תצאו למלחמה. כמה קל לשטוף לכם את המוח אזרחי ישראל.

אנחנו במרתף לעומת זאת, מעדיפים לכרסם חלקי טחול להנאתינו. זה אורגני (Organ), זה טרי ואין בזה חומרים משמרים. אבל הכי חשוב – לטחול לא נלווית שום פרסומת מעיקה הכוללת 2 ערסים ג'ינג'ים מצויירים וקומיקאי שהולך ומאבד את הרלוונטיות שלו.

שלל צבעי וטעמי הצואה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה